bulwar_zielony_tramwaj - Rada Dzielnicy Przymorze Wielkie

Przejdź do treści
Ruszają prace projektowe Zielonego Bulwaru tzw Drogi Zielonej. Bedzie tramwaj od Hallera przez Czarny Dwor i Obrońców Wybrzeża.

Jak pamietam pierwsze konsultacje i propozycje z 2016 r to mieszkańcy nie byli za bardzo za tym rozwiązaniem.
Ostatnia opinia Rady Dzielnicy Przymorze Wielkie też nie była przychylna co do lini tramwajowej na ul. Obrońców Wybrzeża.

Warto zastanowić się  jak to mogłoby wylądać i czy mieszkańcy są za takim rozwiązaniem. Ciekawy jestem czy plan bedzie jeden czy kilka wersj np. z tramwaje i bez tramwaju. Ale nie wydaje mi się.

Do realizacji tego planu trochę czasu minie, bo prace nad opracowaniem projektu mają potrwać 20 miesiecy.
Grzegorz Ptszyński

Poniżej cytat tekstu ze strony Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

W najbliższych dniach zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej związanej z budową Zielonego Bulwaru w pasie tzw. Drogi Zielonej. Projekt Zielonego Bulwaru uwzględni trasę tramwajową na odcinku od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża.
Trasa tramwajowa zostanie zaprojektowana od al. Hallera do ul. Chłopskiej, w pasie drogowym tzw. Zielonej Drogi i ul. Obrońców Wybrzeża.
- Konsekwentnie rozwijamy sieć tramwajową, bo tylko dobrze, sprawnie działająca komunikacja publiczna może być alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają kolejną atrakcyjną linię – mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego.
Projekt uwzględni także przebudowę układu drogowego. Przetarg dotyczy sporządzenia dokumentacji projektowej dla budowy Bulwaru Zielonego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych uzgodnień wraz z decyzją środowiskową. Mieszkańcy zyskają w przyszłości nie tylko tramwaj, ale i nową trasę spacerową i rowerową.
- Zgodnie z założeniami na 750-metrowym odcinku ul. Czarny Dwór, od al. Hallera do al. Jana Pawła II funkcjonował będzie układ dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.  Dalej na ok. 800-metrowym fragmencie ul. Czarny Dwór od al. Jana Pawła II do ul. Obrońców Wybrzeża przewidziano układ 1x2 (jedna jezdnia, dwa pasy ruchu) – wyjaśnia Karol Kalinowski, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dokumentacja projektowa na odcinku od. al. Hallera do ul. Obrońców Wybrzeża  uwzględni budowę dróg rowerowych i chodników wraz z ich dowiązaniem do istniejącej infrastruktury. Na ul. Obrońców Wybrzeża przewidziano w przyszłości budowę trasy tramwajowej z uwzględnieniem przebudowy istniejącej infrastruktury. Biuro projektowe zaprojektuje również kanalizację deszczową, oświetlenie i sygnalizację, która w przyszłości zostanie włączona w system TRISTAR. Jednym z elementów projektu będzie także zagospodarowanie zieleni z małą architekturą.
Przetarg dotyczący Zielonego Bulwaru zostanie ogłoszony w najbliższych dniach. Prace nad opracowaniem mają potrwać 20 miesięcy od daty podpisania umowy. Otwarcie ofert przewidziano 7 kwietnia.
Wróć do spisu treści